Doğum izni düzenlemesi, TBMM Genel Kurulu’nda bu hafta görüşülerek yasalaştırılacak. Yapılacak değişikliklerle kadın ve erkek çalışanların izin süreleri artırılacak, koruyucu ailelere de yeni haklar tanınacak.
KADINLARA 24 HAFTA DOĞUM İZNİ
Kadın çalışanların doğum izni 16 haftadan 24 haftaya çıkarılacak. Talep halinde kadın çalışanlara +8 hafta daha izin verilebilecek. Düzenlemeden, halen doğum izninde olan kadınlar da yararlanabilecek.
BABALARA 10 GÜN İZİN
Babalık izni 5 günden 10 güne yükseltilecek. Böylece babaların da yeni doğan bebekleriyle daha fazla vakit geçirmesi sağlanacak.
KADIN VE ÇOCUKLARA NAKDİ DESTEK
Geliri yetersiz kadın ve çocuklara kesintisiz nakdi destek sağlanabilecek. Bu destekle ihtiyaç sahibi ailelerin yaşam koşullarının iyileştirilmesi hedefleniyor.
KORUYUCU AİLELERE DESTEK
Koruyucu aile olan memurlara 10 gün izin verilecek. Bu düzenleme ile koruyucu ailelerin desteklenmesi ve teşvik edilmesi amaçlanıyor. Meclis’te görüşülecek olan bu düzenlemenin kısa sürede yasalaşması bekleniyor.
