Cuma, 9 Ekim 2026 09.10.2026
23°C
USD 49,22
EUR 55,21
Altın 6.638
Benzin 85,10
Dizel 90,50

Doğum izni Meclis’te yasalaşıyor

TBMM'de görüşülecek düzenlemeyle kadınların doğum izni 24 haftaya çıkarılırken, babalık izni de 10 güne yükseltilecek. Koruyucu ailelere de yeni haklar tanınacak.

Doğum izni Meclis’te yasalaşıyor

Doğum izni düzenlemesi, TBMM Genel Kurulu’nda bu hafta görüşülerek yasalaştırılacak. Yapılacak değişikliklerle kadın ve erkek çalışanların izin süreleri artırılacak, koruyucu ailelere de yeni haklar tanınacak.

KADINLARA 24 HAFTA DOĞUM İZNİ

Kadın çalışanların doğum izni 16 haftadan 24 haftaya çıkarılacak. Talep halinde kadın çalışanlara +8 hafta daha izin verilebilecek. Düzenlemeden, halen doğum izninde olan kadınlar da yararlanabilecek.

BABALARA 10 GÜN İZİN

Babalık izni 5 günden 10 güne yükseltilecek. Böylece babaların da yeni doğan bebekleriyle daha fazla vakit geçirmesi sağlanacak.

KADIN VE ÇOCUKLARA NAKDİ DESTEK

Geliri yetersiz kadın ve çocuklara kesintisiz nakdi destek sağlanabilecek. Bu destekle ihtiyaç sahibi ailelerin yaşam koşullarının iyileştirilmesi hedefleniyor.

KORUYUCU AİLELERE DESTEK

Koruyucu aile olan memurlara 10 gün izin verilecek. Bu düzenleme ile koruyucu ailelerin desteklenmesi ve teşvik edilmesi amaçlanıyor. Meclis’te görüşülecek olan bu düzenlemenin kısa sürede yasalaşması bekleniyor.

Yorum Bırakın

Milli Hakimiyet sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin